2015/06/27

Mihinkä sitä ilman piirrustuspaperia lähtisi

"Defrage - We Never Die"

Terkkuja Rovaniemeltä! Minä olen kotiutunut ja jälleen sormet syyhyten naputtelemassa tekstiä. Reissun päältä minulla ei valitettavasti ole kuvia, sillä miltei unohdin kännykän olemassaolon kokonaan useammaksi päiväksi. Järjestelmäkamerani olisi kokenut saman kylmän kohtalon joutua unohduksiin laukun pohjalle, mikäli olisin pakannut sen mukaan. Minulla oli arvatenkin todella mukavaa rakkaani seurassa, kun kaikki muu unohtui siinä sivussa.

Junamatkoilla kumpaankin suuntaan innostuin piirtämään. Normaalisti en nauti junassa piirtämisestä, koska vaunut keikkuvat kiskoilla aina jonkin verran, ja se näkyy käden vakaudessa, joka taas näkyy paperilla ylimääräisinä syheröinä. Silti, minulla on melkein aina piirrustuspaperia mukana, jonka voi otsikostakin päätellä. XD
Nämä junamatkat olivat tosin niin pitkiä, että piirtäminen oli mitä mainioin tapa kuluttua aikaa mukavasti. Reilu kymmenen tuntia suuntaansa ilman monipuolista tekemistä tuntuu pitkälle ajalle vain maisemia katsellen. Piirrustusprojektiin uppoutuessa ei edes ehtinyt huomata takapuolen puutumista penkissä.



Tämä kuva on Rovaniemelle päin mennessä piirretty. Instagramissa minua seuraavat ovatkin nähneet tämän jo aiemmin. : D
Sattui hauska moka VR:n puolelta, ja pääsin Seinäjoki - Rovaniemi välin ykkösluokan vaunussa kakkosluokan lipulla. Siinä ollut pöytä oli kuin piirtämiseen tehty! Kuuden ihmisen matkustuskoppi oli suuren osan matkasta kokonaan minun käytössäni, joten sain levittäytyä tavaroineni kunnolla pöydän ääreen asemien suhistessa ohi.

Harjaton hevosotus ei sellaisenaan ollut minusta hyvä, joten vein piirrosta vähän pidemmälle tietokoneavusteisesti.

deviantARTissa
Kuva on nimeltään "Unbreakable". Paperille työstäessä työvälineenä käytetty kuulakärkikynää, digitaalisessa viimeistelyssä Gimp-kuvankäsittelyohjelmaa.
Viivoituksen taustaan tein tosiaan vasta digitaalisesti, sillä se oli kaikista helpointa niin. Lopputuloksesta tuli täten puhtaampi, eikä minun tarvinnut alkaa purkamaan hevosmörveltäjää ja taustaviivoitusta erillisille tasoille. Halusin tähän muita värisävyjä tummansinisen sijaan, joten heitin mukaan punaista blurria mustan kaveriksi.


Kotiin päin tullessa aloitin tälläistä lyijykynätyötä. Se on vielä pahasti kesken. Aikaa olisi piirtämiseen ollut, mutta en jaksanut piirtää koko ajan. Ajattelin jemmata tämän noin viikon päästä olevaan matkaan, jolloin olen taas junailemassa itseäni toiseen kaupunkiin. Koiruuden anatomiassa on puutteita, jotka tiedostan itsekin, mutta olin vähän laiska realismin osalta. Penaalin lyijykynävalikoima ei myöskään mahdollistanut kunnollista työstämistä. Pelkällä HB:llä ei kovin tummaa jälkeä saa, vaikka kuinka nyhertäisi.
Ja voi kyllä, tuollaisia kiehkuroita on niin kiva piirtää. ;__;

Kiitos lukijoille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti